Brev:
Amning, mme, skemad - 4 mdr.
18. juli 2010
Alder:
4 mdr.
Amning, mme, skemad - 4 mdr.
Kære Helen,
Jeg har tidligere fået et svar fra dig ang mme + opstart på skemad, og i den forbindelse har jeg et yderligere spørgsmål.
Du skriver, at når jeg fornemmer at mælken ikke længere er tilstrækkelig, kan det være en god ide/et tegn på at man kan påbegynde med skemad. Men hvornår og hvordan fornemmer jeg at mælken ikke er tilstrækkelig?
Min søn på 4 mdr. har i de sidste 4-6 dage både fået mælk efter en lur + før en lur. Det tolker jeg som om, at han selvfølgelig er mere aktiv i sine vågne timer end førhen og derfor naturligvis har brug for mere næring. Men det kan måske også betyde, at jeg skal skifte mme. Han får p.t. Nan H.A.1. Og som du tidligere har skrevet til mig, så opleves det ofte at Nan 1+2 mætter mere. Men jeg er lidt betænkelig ved at skifte over, da det jo ikke er allergivenligt. Bør jeg bekymre mig om det? Jeg lider selv af eksem og min mand af lidt høfeber.
Vores søn holder fint sit hoved + kigger meget interesseret når vi drikker og spiser + åbner munden når jeg drypper d-dråber i munden på ham. Men jeg vil helst vente med at opstarte skemad til han er 5½-6 mdr.
Hjertelige hilsner - Marie